یادی از بزرگمرد خرد وعمل ملی وانقلابی تاریخ معاصر افغانستان شاد روان ببرک کارمل
ع. لمر ع. لمر

دوازده سال پیش از امروز مردم زحمتگش و حق شناس، زنان و مردان با بصیرت مهین، وطندوستان ملی، مترقی و تمام آنانیکه بخاطر آزادی، دموکراسی و ترقی کشور پرچم مبارزه داد خواهانه را بر افراشته و در راه خوشبختی و سعادت خلقها ی ستمدیده افغانستان عزیز پیمان یاری و همرزمی بسته بودند با برزگ مرد آزاده و نستوه، انسان وارسته، مبارز پیگر، تزلزل ناپذیر و خستگی ناپذیر، اندیشمند توانا و رهبر جنبش ملی، مترقی و چپ کشور با حسرت و درد وداع نمودند. و درعزای مرک رهبر بزرگ ودوست داشتنی خود رفیق ببرک کارمل نشستند.

زنده یاد ببرک کارمل یکی از چهرههای جاویدان جنبش آزاد یخو اهی، دموکراسی، ترقی و عدالت اجتما عی افغانستان بود. شاد روان ببرک کارمل نیم قرن حیات پرافتخار خود را در راه سعادت و بهروزی انسان، علیه استبداد، ارتجاع و امپریالیزم بیباکانه و قهرمانانه رزمید. لحظه سکوت نکرد و آرام نگرفت. بل پیوسته و بیهراس به دژخیمان سیه دل و سیه کار یورش میبرد. زنده یاد ببرک کارمل از نابرابریهای اجتماعی و تضاد های طبقا تی رنج میبرد، و بی امان بخاطر رنجهای بیکران خلقهای در بند اسارت  استبداد و ارتجاع و استثمار لحظه ای نیاسود.

نقش برازنده و مساعی خسته گی ناپذیری زنده یاد ببرک کارمل در تاسیس و تکامل حزب دموگراتیک خلق افغانستان پر افتخاروجاویدان است.

زنده یاد ببرک کارمل برای به پیروزی رسانیدن انقلاب ملی، دموگراتیک چه پیش از هفتم ثور و چه در زمان حاکمیت ح.د.خ.ا. بطور خستگی ناپذیر و با درایت و خردمندانه سعی می ورزید تا مراحل و دشواریها و موانع متعدد که فراراه انقلاب موجود میباشد از میان بردارد. زنده یاد ببرک کارمل معتقد بود که نمیتوان بدون حضور متحد همه نیرو های ملی، مترقی، شخصیت های پاک دامن و بااعتیبار ملی و تمام لایه های ترقیخواه جامعه در همبستگی ارگانیک با زحمتکشان کشور پایه های حاکمیت ملی را استحکام بخشید، و از منافع خلق زحمتکش دفاع نمود، و مراحل مختلف و دشوار اجتماعی را طی کرد.

زنده یاد ببرک کارمل انسان صمیمی، مهربان و ازلحاظ سیاسی متفکر ورزیده و در ردیف شخصیت های با اعتیبار جنبش ملی دموکراتیک و چپ کشور و منطقه بود.

در سیایت گزاریهای بزرگ دور اندیش و با تد بیر بود. تقربیا پنجاه سال مبارزه دادخواهانه در راه رفاه و عدالت اجتماعی از کارمل فقید چهره کم نظیر سیاسی، اندیشمند بزرگ و سخنور توانا و انسان چون فولاد آبدیده ببار آورد.

امروزراه و آرمانهای انسانی و شریفانه شادروان ببرک کارمل به مدرسه ای از تفکر و اندیشه تبدیل گردیده و هزاران انسان میهن با تعقیب راه و آموختن از مدرسه آن بزرگ مرد مصروف کار و پیکار میباشند و با تعقیب آرمانهای آن پرچم مبارزه پر افتخار را در شرایط دشوار میهن قهرمانانه بدوش دارند و به پیش میروند.

شادباد روح پاک ببرک کارمل

پیروز باد راه و آرمانهای زنده یاد ببرک کارمل


December 3rd, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات